Sla navigatie over

21-07-2007 11:12 - link - 0 comments

Hema vs El Hema

el hemaHoe zou de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, kortweg HEMA er uitzien als het een Arabisch concern was? Dat was de insteek van het kunstproject El Hema. Bijzonder aardig bedacht, leuk uitgevoerd, maar daar denkt men bij Hema heel anders over. Onder de noemer ‘inbreuk op de merkrechten' wil Hema een stokje voor de tentoonstelling steken. Oordeel zelfs, leuke parodie of heeft Hema een puntje? Wat je er ook van mocht vinden, vanaf 24 augustus is het werk te bewonderen in het Post CS gebouw te Amsterdam. Tenminste, als Hema een klein beetje gevoel voor humor krijgt voor die tijd.

Hoe zou de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, kortweg HEMA er uitzien als het een Arabisch concern was? Dat was de insteek van het kunstproject El Hema. Bijzonder aardig bedacht, leuk uitgevoerd, maar daar denkt men bij Hema heel anders over. Onder de noemer ‘inbreuk op de merkrechten' wil Hema een stokje voor de tentoonstelling steken. Oordeel zelfs, leuke parodie of heeft Hema een puntje? Wat je er ook van mocht vinden, vanaf 24 augustus is het werk te bewonderen in het Post CS gebouw te Amsterdam. Tenminste, als Hema een klein beetje gevoel voor humor krijgt voor die tijd.

20-07-2007 16:51 - link - 0 comments

Stick it!

milaanNederlandse Street Art steekt steeds steviger de kop op. Voor Amsterdam, Den Haag en Utrecht hebben een aantal leuke verzamelplekken waar de kunstvorm te bewonderen is. Maar het kan nog niet tippen aan bijvoorbeeld Milaan. Bekijk Stick It - Milaan. Street Art in alle soorten en maten.

Lees verder >

20-07-2007 11:10 - link - 0 comments

De Tour

de tourDe Tour de France is in volle gang. Dat betekend natuurlijk ook de roddel, relletjes en chaos die daarbij hoort. Doping schandaaltjes steken de kop op (leuk kaart ideetje iemand?) en daar speelt Playability weer handig op in met hun game genaamd De Tour.

Lees verder >

19-07-2007 11:35 - link - 0 comments

Verborgen boodschap?!

mac commercialReclame maken ‘under the radar' is soms veel effectiever dan standaard reclame uitingen, maar als je undergrond gaat zoals in deze commercial, dan graaf je misschien net even te diep. Het schijnt een spotje te zijn van een lingerie merk, maar helemaal zeker durf ik dat niet te zeggen. Geestig is het in ieder geval. (Licht erotische beelden).

Toevoeging (12:29): Afzender is de Canadese convenience store Mac's.

Lees verder >

18-07-2007 14:35 - link - 0 comments

Room

japan_artWat is er zoal mogelijk met een kamer, een paar poten verf, een paar spuitbussen een beetje grond en een groepje creative Japanners? Bekijk het filmpje Room van Rinpaeshidan. Buiten het filmpje mag de rest van het artwork er ook zeer zeker zijn.

Lees verder >

18-07-2007 09:58 - link - 0 comments

Nike AF 1 by Crab Salad

nikeNa de commercials van Nike van een paar dagen terug wees TRIK (tevens hier te vinden) mij op twee filmpjes van eigenbodem. Gemaakt in opdracht van Nike European Operations door Crab Salad. Zoek een goed Hip Hop nummer voor op de achtergrond uit en ga er even lekker voor zitten! Nike 25 Years AIR FORCE 1.

Lees verder >

17-07-2007 16:38 - link - 0 comments

To Blog or Not to Blog

Nu Boomerang zich begeeft in ‘de hippe blogosfeer' mag het nummer To Blog or Not to Blog van Maurits Fondse. Bekijk clip en beluister het nummer bij Lees verder.

Lees verder >

17-07-2007 12:16 - link - 0 comments

Symbaloo

symbalooNaast de mooiste galleries, beste artiesten en grappigste ontwikkelingen op gebied van kunst en cultuur ook ruimte voor leuke start ups. Startpagina's waren jaren terug zeer hot. Winnaar in de strijd om ‘de beste startpagina' bleek (hoe kan het ook anders) Startpagina. Maar met de komst van Symbaloo lijkt de nieuwe generatie startpagina's een feit. Naast een hele strakke vormgeving tevens de mogelijkheid om widgets, radio en nieuwsfeeds in te zetten. Vergeet niet even een plekje vrij te houden voor Boomerang.nl

Lees verder >

16-07-2007 13:20 - link - 0 comments

Art Dorks

artdorksMaak kennis met het collectief Art Dorks. Geniaal werk van zeer uiteenlopende artiesten. Persoonlijk heb ik het meest met het werk van Travis Louie. Enjoy!

Lees verder >

Weekoverzicht