Sla navigatie over

25-11-2007 00:59 - link - 0 comments

Vaaaag

vaaaagNet als je denkt alles te hebben gezien op ons wereldwijde web... Kom je een filmpje tegen waarvan je niet eens weet of het grappig of dieptriest is... Vermakelijk en creatief is het wel. Check ‘m bij Lees verder.

25-11-2007 00:46 - link - 0 comments

Foto van een foto met foto's

foto's van foto's?!Dus als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je een foto van jezelf en een foto van de vorige uploader in een foto plaatst en die upload. Toch? Of niet? Hoe dan ook, het levert grappige plaatjes op

23-11-2007 10:47 - link - 0 comments

Get a Mac?

macDat Mac en PC niet echt met elkaar door één deur kunnen is geen nieuws. Afgelopen jaar heeft Mac er zelfs enorm mee weten te scoren in de vorm van de Get a Mac commercials. Vooral de slechte ontvangst van Windows Vista wereldwijd is voor Mac een plezierige stok om mee te slaan. Zo heeft Mac naast de spotjes nu ook een briljante banner campagne ingezet. Check ‘m bij Lees verder.

Lees verder >

23-11-2007 10:21 - link - 0 comments

KIJK NIET!

2girls1cupHet internet is de afgelopen dagen geheel in de ban van een van de smerigste filmpje ooit. Het gaat om 2girls1cup. Ons advies luidt kijk niet, maar natuurlijk wel hier te vinden natuurlijk. Even een kleine opsomming van de 2girls1cup rage. Tientallen gefilmde reacties op het filmpje, minstens net zoveel spin-offs, foto's op Flickr, een keurig opstel over het filmpje, een eigen Hyves en voor de echte fans zelfs een T-shirt.

22-11-2007 17:46 - link - 0 comments

Eindhovuh de gekstu!

Al sinds jaar en dag teisteren de mannen van de Signs Of Life crew: Eindhoven en omgeving met kakstrakke pieces en rete originele streetart creaties. Voor Fontanel een rede om hardcore SOL member BOMB aka mr BKID het hemd van het lijf te vragen. Uiteraard begeleid door een walgelijk vette gallery materiaal van de man himself. Smullen dus!

22-11-2007 16:27 - link - 0 comments

Gratis en voor niets

free free freeKijk, hier hebben we wat aan! Een website waar je gratis en voor niets politiek getinte documentaires kan bekijken. Titels als The Israeli Lobby, The War on Democracy, 9/11 Mysteries: Demolitions, Bowling for Columbine, Super Size Me, The Road To Guantanamo en nog heel veel meer. Enjoy!

22-11-2007 12:32 - link - 0 comments

Test je kennis

spellutjuhHoe is het gesteld met jullie topografische kennis? Beetje op de hoogte van waar wat te vinden is op deze globe of liggen maffen tijdens de lessen? Test je kennis hier en je zult zien dat het nog best lastig is om de precieze locaties aan te wijzen. 

21-11-2007 17:48 - link - 0 comments

Speak up against AIDS!

Op 1 december is het wereld AIDS dag, we staan dan stil bij het feit dat er wereldwijd miljoenen mensen sterven aan een epidemie waar tot op de dag van vandaag nog geen oplossing voor is gevonden. Hoe ga je eigenlijk om met een ziekte die eigenlijk nog nauwelijks bespreekbaar is? Poëzie lijkt daarbij een medium bij uitstek om datgene uit te drukken waar soms geen woorden voor zijn. Dit heeft de organisatie van Aids On Stage op het idee gebracht om het Play Your Part festival te organiseren.

Lees verder >

20-11-2007 20:21 - link - 0 comments

Geen rechtzaak Jamal vs IND

Eerder schreven we over homo-activist Jamal uit Libanon die mogelijk ons land wordt uitgezet. Wil je hem steunen, dan hoef je woensdag niet naar de rechtbank in Amsterdam. De IND wil praten met zijn advocaat dus is de rechtzaak, die was aangespannen tegen de uitzetting, afgeblazen. Ondertussen blijven we er gewoon bij: Boomerang supports freedom of sexuality.

20-11-2007 14:41 - link - 0 comments

Houvast voor het weekend

Het is gewoon teveel: art, visuals, live cinema, installaties en een berg goede muziek. Eindhoven is komend weekend niet alleen de gekste, maar ook het leukst bij het uitgaan. Het STRP-festival is dus waar je moet zijn. Volgende week foto's van het STRP-festival hier in het Boomerang Blog! Private is een crew van snowboarders die voor de derde keer een snowboardfilm maakte met veel...

Lees verder >

20-11-2007 12:07 - link - 0 comments

Left Handed Toons

leftyRechtshandige die met de linkerhand cartoons tekenen. Klinkt onlogisch en dat is het ook, maar het levert wel een flink aantal zeer grappige toons op. Check Lefsthandedtoons. Persoonlijke favoriet is toch wel deze.

19-11-2007 14:12 - link - 0 comments

Handig, handig, handig!

make fonts not warTooltje, speeltjes, linkjes en trucjes, alles keurig netjes op een rijtje. Check de Adobe en de Fonts pagina van Starting is easy, waar je nog veel meer handige lijstjes te vinden zijn. Maar daar later pas naar kijken, nu eerst kaarten maken ;-) Via Attu.

19-11-2007 12:23 - link - 0 comments

Flip da script

flipperdeflapEr lijkt een nieuwe trend te ontstaan op het wereldwijde web. Steeds vaker duiken er filmpjes op van flipbooks. Op Boomerang hebben we al eerder aandacht besteed aan dit fenomeen. (hier en hier om precies te zijn). Daar gaan we nog twee mooie voorbeelden aan toevoegen. Check 3D flipbook en de streepjescode.

Lees verder >

Weekoverzicht